Kõrge kvaliteedi tõttu on Yokohama rehvid saavutanud tunnustuse kogu maailmas. Ettevõte panustab märkimisväärseid vahendeid teadusuuringutesse, tänu millele tullakse pidevalt välja uuendustega. Üks huvitavamaid Yokohama inseneride pakutavaid lahendusi on apelsinikoore õli kasutamine rehvide koostises.

UUED MATERJALID – PAREMAD REHVID

Firma Yokohama on alati olnud rehvide tootmise valdkonna eestvedaja ja arendaja. Selle laborites uuritakse mitte ainult mitmesuguseid kummisegusid. Teadlased töötavad välja ka täiesti uusi, nii rehvide tootmisel kui ka teistes valdkondades kasutatavaid materjale – metalle, plastmasse, mitmesuguseid kiude jne.

PRAKTILISED LEIUTISED

Neid leiutisi kasutatakse juba praegu edukalt tööstuses, spordis, lennunduses ja kosmosetööstuses. Näiteks on sõlmitud koostööleping firmaga Boeing veepaakide ja teiste seadmete tarnimise alal mudelite 737, 747, 767 ja 777 jaoks.

KATSETRASSID

Yokohamale kuulub mitu rehvide katsetamise platsi ja trassi. Nende hulgas on 1,69 miljoni ruutmeetri suurune Aasia katsekeskuse trass, kus on võimalik kontrollida rehvide toimimist 4 km pikkusel teel kiirusel üle 200 km/h.

REHVIDE KATSETAMINE SISERUUMIDES

Ettevõttel on ka kaks sisetingimustes paiknevat katsetrassi: YTCS Rootsis ja TTCH Jaapanis. See võimaldab kontrollida talverehve jääl ja lumel mis tahes ajal, sõltumata väljas valitsevast õhutemperatuurist. Seejuures saab kontrollitud tingimustes tulemusi täpsemalt mõõta.

APELSINIÕLI REVOLUTSIOON

Apelsinikooreõli on peaaegu kõigi Yokohama uute rehvimudelite oluline koostisosa. See on üks kõige kleepuvamaid aineid maailmas ning seda saadakse tõepoolest apelsinikoorest. Apelsiniõli lisamisel kummisegule paraneb rehvide energiatõhusus, kasutusiga ja pidurdusomadused märjal teel.

KUMMI SAAMINE

Kummi saadakse naturaalset või kunstkautšukit vulkaniseerides. Sõltuvalt rehvi tüübist ja kasutuseesmärgist võib kummisegu koostisesse kuuluda isegi mitusada ainet. Kõige aluseks on elastomeerid – polümeersed materjalid, millele on iseloomulik suur elastsus. Rehvide korral on see naturaalne või sünteetiline kumm. Samuti kasutatakse ränidioksiidi, mis ei lase kummil puruneda, ning tehnilist süsinikku, mis suurendab kulumiskindluse mitmekordseks. Seejuures absorbeerib must värv suurepäraselt ultraviolettkiirgust, kaitstes rehvi nii pragunemise kui ka murdumise eest.

MIS MUUDAB REHVID PAREMAKS?

Neist koostisosadest on võimalik valmistada üsna head kummi ning pikka aega kasutatigi sellisest materjalist rehve. Need olid aga kas hea haarduvuse, kuid lühikese kasutuseaga või siis vastupidi – pidasid võrdlemisi kaua vastu, kuid olid liiga jäigad. Seetõttu lisatakse segule ka teisi koostisosi: õlisid, vaike ja mitmesuguseid kemikaale, näiteks väävlit. Ent ka siin esineb vastuolu – haarduvust parandades suureneb veeretakistus ja ühtlasi ka kütusekulu. Veeretakistust vähendades halveneb aga haarduvus, eriti märjal teekattel.

VÄIKE VEERETAKISTUS JA HEA HAARDUVUS KORRAGA

Yokohama teadlastel on õnnestunud see probleem lahendada patenteeritud apelsiniõli tehnoloogia abil. Tänu niinimetatud nanokummisegule saavutatakse optimaalne tasakaal – väike veeretakistus ja hea haarduvus, sest rehvid on üheaegselt nii jäigad kui ka elastsed. See on ka märksa keskkonnasäästlikum, sest Yokohama kasutab taastumatute ressursside asemel toiduainetetööstuses üle jäävat apelsinikoort.